سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخابات در کانادا - دکتر غریب


لینک دونی


همفکری
ایساتیس
شهید خیبریان
عسلستان غزل
واژه واژه حرف دل
یه مسافر
صدای عدالت
عکسستان
خانواده
کتابهای استاد مطهری
هیت عاشقان سید الشهداء
پروانه ی مهاجر
قصه گو
پروازدرملکوت (نماز)
یادداشتهای یک معلم/خبرنگار
دلنوشته هایی از سنگ
حاج محسن

تعداد بازدید

v امروز : 10 بازدید

v کل بازدیدها : 186239 بازدید

جستجو در مطالب

مطالب قبلی

دختران ما
کودکان ما
یهودی ها
سفید و سیاه
احترام به یکدیگر
. حکومت عدل علی
. از مطهری بخوانیم
زندگی در کانادا 1&2
زندگی در کانادا 3&4
دیدار با امام زمان(ع)
. دشمن اصلی ما1&2
دموکراسی علی(ع)
. دروغ و کج فهمی ها
. از خاطرات پزشکی من
هالوین و تهاجم فرهنگی
توبه - شعر بازگشت به خود
نیازاجتماعی، ایثار یا عدالت؟
افکار عمومی و اخبار در غرب
ریشه ی بی احترامی به یکدیگر
سیستم انتخاب در جوامع مختلف
خشکه مقدس های جاهل و علی(ع)
بقیه ی آرشیو
درد ملی فکر نکردن
پاییز 1386
زمستان 1385
بهار 1385
زمستان 1384

آهنگ وبلاگ

84/10/18 :: 5:33 صبح

این روزها در کانادا روز های نزدیک به رای گیری برای تعیین نخست وزیر و اعضای پارلمان است.چندین حزب مشغول تبلیغ اند .اما دو حزب اصلی، لیبرال و محافظه کارند که شدیدآ با هم رقابت میکنند .12 سال است که لیبرال ها حاکمند .قبل از آن محافظه کارها بر سر کار بودند.در واقع« پال مارتن »نخست وزیر فعلی (بعد از قطعی شدن نتیجه ی پرونده ی رسوایی مالی گروهی از لیبرالها ) برای حفظ جایگاهش تلاش میکند.

 برای برنامه های تبلیغاتی  کانال جداگانه به نام کانال سیاست کانادا دارند cpac .که مرتب از سفرها و سخنرانی های همه ی کاندیداهای احزاب خبر میدهد.

سوالاتی که از کاندیدا ها می کنند دقیق است .در یک نوع از  برنامه ها هربار سوالات مشترکی از 4 کاندیدای اصلی  پرسیده می شود و آنها باید نظراتشان را در مدت تعیین شده ای به نوبت بیان کنند.قول هایی که به ملت میدهند روی هوا نیست. حساب شده است.بلافاصله هم کارشناسانِ  دور از سیاست، روی عملی بودن یا نتیحه بخش بودن سیاست های آینده (قولها)ی کاندیداها شروع به بررسی میکنند و  تلوزیون در برنامه هایی نظرات آنها را به مردم ارایه می دهد.کاندیداها زمان بندی دقیق هم ارایه می کنند.  کاندیدایی  قول کم کردن مالیات را از 15 درصد به 13 درصد در دومرحله  با زمان بندی مشخص  داده .یکی قول اضافه کردن بودجه ی زندان ها را به منظور افزایش حداقل زمان زندانی شدن بزهکاران مسلح از دو سال به 4 سال داده بود تا از میزان جرم کم شود .چند روز بعد در تلوزیون ملی شان در میز گرد افراد کارشناسان و روانشناسان جنایی  از دانشگاه ها ی خودشان و  یک مدعو از امریکا مطرح شد که این افزایش مدت زندان در کشورهای دیگر که انجام شده باعث کاهش بزه با اسلحه نشده و  بودجه گذاشتن روی زندانها باعث اتلاف بودجه است ! یعنی علت اینکه کاندیدا مواظب است که چه می گوید این است که مردم هم به راحتی گول نمی خورند و به کارشناسان رجوع می کنند. 

برنامه های کمدی هم بازارشان  گرم شده و  با نکته گیری ها نه تنها به  عملکرد قبلی و حرف ها ،که  به طرز حرف و لبخند زدن کاندیداها هم کار دارند.و با به طنز در آوردن حرف ها و قول ها کلی  کاندیداها را مسخره میکنند.


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

لوگوى وبلاگ

موضوعات وبلاگ

اوقات شرعی

اشتراک در خبرنامه

 

template designed by Rofouzeh