• وبلاگ : دکتر غريب
  • يادداشت : تلفن مشترك مورد نظر !
  • نظرات : 1 خصوصي ، 29 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     

    سلام.

    ممنون از توجه تان.

    نوشته بوديد: ما بين دفاع از اسلام و دفاع از مسوولين كشور اسلامي وقتي خطا مي كنند، كدوم رو انتخاب مي كنيم.

    امام علي فرموده اند افراد با معيار حق شناخته مي شوند نه حق با معيار افراد.

    يعني پس از شناخت حق به قضاوت در مورد افراد مي پردازيم. اين كه كسي مسئول يك كشور اسلاميست هيچ دليلي بر انطباق نظر وي بر حق نمي باشد. نمونه زمامداران ناحق اسلامي در تاريخ فراوان است.

    پاسخ

    سلام.باز معذرت از پاک کردن سهوي نظر قبلي تان.در کتابي از استاد مطهري خواندم که در سفري بين دوشهر همراه دونفر ديگر بوده اند که از برخوردهاشان مشخص بود که نسبت به رو حانيان کينه و نفرت دارند.نهايتآ در توقفگاه متوجه مي شوند که آن دو وضو گرفته اند و نماز مي خوانند . استاد به اين مضمون مي فرمايند خوشحال شدم که الحمدلله کينه ي آنها از اسلام نيست از روحاني است.مقايسه کنيد ايمان اين بزرگمرد را با مسلمانان يا روحانياني که برخورد افراد با خودشان يا لباسشان را برخورد با اسلام و پيامبر مي دانند؟!راستي ما کجا مي رفتيم و از کجا سر در آورده ايم؟؟
    + غربت 

    سلام

    دكتر جون تو اين مملكت ما موانع شهذداري گداشتن بدون علامت خطر و يا چراغي در بزرگراه و باعث تلافات جاني شده و كسي نميگويد آدمي مرد و يا زنده ماند ؟؟؟!!!

    فكر ميكنيد براي موبايل چيزي در نظر مي گيرند ؟؟ مايي كه همش دم از دين و ديانت ميزنيم اينطوري با جون مردم بازي ميكنيم و حداقل رعايت مسائل اجتماعي رو هم نداريم گذشتيم از رعايت مسائل شرعي كه جون مردم هست .

    انشالله كه فرياد شما براي مبايل به جايي برسه ولي اون خانواده هيچكاري نتونسته بكنه براي آدم خودش

    يا حسين

    پاسخ

    سلام.متاسف شدم . بله ميدانم در قانون ما هم نانوشته اي هست که بيش از همه اجرا مي شود و آن اينکه خون همه يک رنگ نيست. اگر اين فرد از بستگان فلان وزير يا وکيل بود فورآ به مشکلشان رسيدگي شده بود و کلي مسايل عوض شده بود.مثالش تغيير قانون رساندن مجروحين تصادفات پس از مرحوم شدن برادر يک وزير دوره هاي پيش . اگر يادتان باشد زماني مردم از ترس گرفتار شدن از رساندن مجروجان به بيمارستان کراهت داشتند. ايشان هم متاثر از اين قانون دير به بيمارستان منتقل شد.بعد از اين واقعه قانون عوض شد!

    سلام

    اي بابا

    مشترك مورد نظر ما رو كه 10 روز الكي قطع كردن هم زير 100 تومان بوده و هم اينكه تازه پرداخت هم كرده بوديم!!!

    همينه ديگه ...كاريش نميشه كرد

    يا حق

    سلام دكتر جان .

    حالا ديگه جمعه ي شما هم مبارك .

    آقاممنون از اين همه حوصله و صرف وقت گرانبهايتان براي عرايض بنده .

    بله ، متوجه منظور شما و آن عزيزمان هم هستم .

    ولي وقتي ما از يك مجموعه بعنوان ( شهر ) يا همان ( فرد ) هم حرف مي زنيم ، اين هم ميتواند پس از ديدن آن مجموعه باشد و هم در حين ديدنش .

    تعبير قرآني و كاملترش ( غيب و شهاده ) است .

    اين تعبير را براي آن عرض كردم كه از روح پيگير شما بي خبر نيستم ، وگرنه قصد گفتن آن را ندارم !؟

    مقصودم همان ديدن فرد يا شهري بود كه عرض شد . واينكه فرق دارد حكم عقل ما پس از فارق التحصيل شدن از مثلا همان فرد يا همان شهر هم با حكم ما در حين دانشجويي يا دانستن . و مي خواستم كه اين دو حكم يا ( راي ) خرد را يادآور شده باشم كه يكي را جاي ديگري ننشانيم .

    مثلا همان ديدن ( واقعه ) اي كه در آن : ( بعد از ظهر روز تعطيلي در ايستگاهي اصلي و شلوغ منتظر اتوبوس بود ... . ) يد .

    چراكه شايد مثلا بنده هنوز هم در حال ديدن آن باشم و فارغ از آن نشده باشم كه حكمي مثل شما صادر كنم .

    آري ، پس از ( فنا ) يش مجالي براي اظهار نظر هم خواهم داشت مانند جنابعالي .

    باتوجه به همان روحيه اي كه عرض كردم بد نيست كه يه بار ديگر هم نظري بيندازيد به اين آيه از قرآن كه مي فرمايد : ... ، كل من عليها ( فان ) ، ... .

    آخه ، پدرم وقتي كوچك بوديم وادارمان مي كرد كه شبها سوره ي ( واقعه ) و صبها هم بعد نماز سوره ي ( وزاريات ) رابخوانيم و شبهاي جمعه سوره ي ( الرحمن ) و صبحش ( يا سين ) هم فوق برنامه بود . و بعد از مدتي در همان كودكي اينها حفظ بودم ، تا اينكه يواش يواش بزرگ!؟ شديم و حالا ديگه پدر وادارمان نمي كند .

    آري ، آيه ي مذكور در سوره ي الرحمن است .

    بازم زياد حرف زدم ، نه دكتر جان ؟

    راستي درمانش چيست ؟

    باعرض پوزش فعلا خدانگهدار .

    سلام

    ممنون از نظرتان . در مورد مخابرات هم شما درست مي فرمائيد و اين مهم درست نمي شود مگر اينكه همه بخواهيم همه به شكلي اعتراض كنيم و صدايمان را به گوش مسئولان برسانيم درسته يه دست صدا نداره اما چند دست و جند صد تا دست مطمئنا صدا دار خواهد بود . موفق و پيروز باشيد . التماس دعا

    سلام برادر .

    اينجا وارد (جمعه ) شده ايم و از اين بابت تبريك عرض مي كنم .

    البته خبر داريد كه فقط براي اين روز جمعه را پيش نكشيده ام .

    شايد براي موافق بودن شما هم باشد با حرف عزيزي كه فرموده اند :

    اخلاق در كشور ما در سطح اخلاق فردي و قبيله اي متوقف مانده است/

    انچه شما در كانادا شاهديد اخلاق شهري است/

    خب شهر يعني چه ؟

    مي شود يك شهر و فقط هم يك شهر مثال بزنند ؟

    شهري كه مثلا زير نظر شهرداري يا هر چه كه بفرمايند اداره شود ؟ حتي بقول شما : ( دنياي مردم ) ش ؟

    شهر پيش كش يه همان ( فردي ) هم كه بفرمايند كافيست و ( قبيله اي ) هم پيشكش ، كه مقصود از آن در مقابل شهريست يا چيز ديگر ؟ هم بماند ، چراكه مثلا ده يا روستاي مي فرمودند مناسب تر بود با شهري .

    البته نه اينكه در اينجا مي توان يافت و مثلا در كانادا يافت نمي شود ، چراكه در مقابل ادعاي ايشان عرض كردم كه مدعي ( اخلاق شهري ) شده اند در مثلا آنجا و به ( شهادت ) شما هم .

    بله در ايران هم يه هشت سالي حرف از ( جامعه ي مدني ) زده مي شد و شايد بازهم زده شود ، ولي اينجا هم همانطورست ، حتي با خوانده شدن نماز جمعه .

    پيش از خداحافظي يادآور شوم كه ( ما ) ، سر تا پايمان ، نه فقط سر يا دست و يا پا يمان ، در نماز ميگوييم : ... ( ن ) عبد ... ، و در مثلا نماز جمعه گوينده اش كداميك از به اصطلاح نهادهاي اجتماعي جامعه ي مدني كه نه ، حتي انقلابي ماست ؟ چون مثلا فرمانداري يا مثلا شهرداري ووو يش كه نمي تواند نمايندگي كند شهر را در گفتنش ؟ بلكه مثل عقل يا خرد ( فردي ) بقول ايشان ، امام جمعه نمايندگي مي كند ، ولي نه ائمه ي جمعه ي ما كه روشن نيست در ( شهر ) چه كاره اند !

    بگذريم ، به افق ما شب بخير و فعلا خدانگهدار .

    پاسخ

    سلام.تصورم در موافقت با فرمايش دوستمان jail اين بودکه تقصيرها را نمي توان همه را به مسوولين نسبت داد. جاهايي هست که خطاي فرهنگي مردم کار دست مسوولين مي دهد مثل پزشک و مشکل دارو خواهي مردم.اما از اين جهت که آيا در کانادا اخلاق شهري است که کمک بوده و نقص ما نداشتن آن است .به نظرم جواب منفي است. علت اين تفاوت برخورد در خيلي مسايل است . شفاف بودن خطوط قرمز قانون و صد در صد بودن گرفتاري در صورت عدول از آنها در اينجا. قاطع بودن قانون و مجازات متخلف در هر رده و با هر نسبت فاميلي! اين عامل و وجود يک سري اطمينان هاي ديگر ،ثبات قانون و همينطور امکانات هم يکي ديگر از عوامل است .البته نه علمش را دارم و نه قصد بحث دقيق را دارم اينها را عرض کردم تا مثالي بزنم.بعد از ظهر روز تعطيلي در ايستگاهي اصلي و شلوغ منتظر اتوبوس بوديم.من هميشه نسبت به اخلاق اجتماعي اين ها غبطه مي خوردم . اين که چطور رعايت هم را در سوار شدن به اتوبوس مي کنند.اصلآ عجله در سوار شدن به اتوبوس نيست و ....البته اينجا جمعيت مثل تهران نيست و اتوبوس بسته به منطقه هر 15 دقيقه يک باردرست سر وقت با يک و ندرتآ دو دقيقه تاخير مي آيد.بر خلاف انتظار اتوبوس نيامد. بعد از 15 دقيقه اتوبوس بعدي آمد اما بدون توقف رفت. با آمدن اتوبوس بعدي که نسبتآ هم پر بود بايد مي ديديد اين جمعيت محترم ! افراد مسن را چطور به کناري هل مي دادند تا خود سوار اتوبوس سوم شوند .منظور اين که نمود اين اخلاق اجتماعي به دليل اعتماد هايي است که در مردم ايجاد شده.اگر هر آن اين اعتماد ها بشکند ديگر از اخلاق شهري اين ها هم خبري نيست.

    سلام دكتر عظم الله اجوركم و اجورنا

    مركزي هست كه براي حضرت ابا عبدالله عليه السلام عزاذاري كنيد؟

    از حال و هواي اونجا بنويسيد . كيا ميان ؟ چي مي خونند ؟

    وووووووو

    پاسخ

    سلام.بله الحمدلله هست . از ايران افرادي (معمولآ روحانييون) براي ايام خاص مثل ماه مبارك رمضان يا ماه محرم به اينجا مي يان.البته نمي دانم به چه ترتيب. طيف گسترده اي از ايراني و غير ايراني در مراسم شركت مي كنن. عده اي از ايرانيان که عربي شان خوب است هم گاه در مراسم شيعيان ديگر کشور ها مثل لبنان و عراق و... شرکت مي کنند.سفره ي امام حسين همه جا باز است.پاي اين سفره همه جور ادمي مي توان ديد.کانادايي مراکشي عراقي و ...که فارسي بلدنيستند اما از مهمانان هميشگي مراسم ايرانيانند.سخن راني روضه خواني و سينه زني هم داريم.البته باز اينترنت هست که هر وقت بخواهيم ما را به ديار خودمان وصل مي کند.

    بسم رب المهدي ارواحنا الفداه

    سلام بر مهدي فاطمه سلام بر منتظر حضرتش

    ببخشيد كه فضولي مي كنم اما ما كفرشان را تكفير مي كنيم نه قانونمندي شان را وگرنه اگر همان قدر كه انها از مخلوقات خدا مي ترسند ما از خدا مي ترسيديم الان اينجا مدينه فاضله بود و البته و صد البته انتقاد بر ادعا كردن و بي عملي بر تمام ما وارد است اما اين نبايد باعث بشه كه كفر را تكفير نكنيم به قول شما و تمام دكترهاي غريب ديگري كه ديده ام:اگر يک لحظه مراقبت قانون از اين جوامع برداشته بشه همديگرو زنده زنده مي خورن. طوفان كاترينا نمونه اش

    التماس دعاي فرج ... به اميد ظهور

    پاسخ

    سلام.ممنون از نظرتان.کاش وقتي ما کفر دولتشان را تکفير مي کرديم،نکات مثبت شان را همزمان قرباني نمي کرديم (چنانکه کرديم به خيال مبارزه با کفر!).تا بعد از گذشت اين همه سال شرمنده از اين نباشيم که کافران آنچه را که ما شعارش را مي دهيم قانون مي کنند و عمل مي کنند وما هنوز غافلانه حق ها پايمال مي کنيم.نتيجه همين است که مي فرماييد هر که پايش به اين کشور ها مي رسد از ديدن اين همه مثبت ها متعجب ميشود . برادر من اين جمعيت را با مردم خوب خودمان مقايسه کردم . از کمبود اخلاق فردي گفتم . دولتي که بر اين جامعه حکومت مي کند کارش سخت تر است.حالا شما قدر داني از اين مردم خوب را در ايران و در همين ديار کفر مقايسه کنيد.احترام انسان را مقايسه کنيد.من که از اين آتش مي گيرم که احترام اين ها از احترام مردم ما بيش تر است . از ايراد من بر مردمي وارد است که در مقام مسوليت قسمتي از يک جامعه ي مسلمان مي نشينند.شعار اسلام مي دهند اما عملشان با شعارشان سازگار نيست.نمونه اش هم همين که عرض شد. همه قدرت تجزيه و تجليل ندارند که گناه را به پاي مسوولان بنويسند نه اسلام. چرا بايد بي فکري مسوولان کار را به جايي برساند که بگويند اسلام نمي تواند دنياي مردم را اداره کند و براي مثال وضع ايران را نشان دهندکه با وجود اين همه منابع خدادادي نفت و گاز بدبختي و تبعيض در آن بيداد مي کند!

    بسم رب المهدي ارواحنا الفداه

    سلام بر مهدي فاطمه سلام بر منتظر حضرتش

    مجددا از توجه تون ممنونم

    التماس دعاي فرج ... به اميد ظهور

    پاسخ

    سلام بر شما که با اخلاق صحيح بحث مي کنيد. بله کاش رويمان سفيد باشد هنگام ظهورش.

    اين فقط يك نمونه است/

    مشكل بر ميگردد به نگرش ما و رشد اجتماعي نامتناسبمان/

    اخلاق در كشور ما در سطح اخلاق فردي و قبيله اي متوقف مانده است/

    انچه شما در كانادا شاهديد اخلاق شهري است/

    ما در ظاهر شهر نشين هستيم اما رشد مناسب انرا به دست نياورده ايم.

    پاسخ

    سلام.با شما موافقم.در تداوم مشکلات، خودمان هم تقصير کاريم.مثل وقتي که بيمار با ناراحتي از مطب دکتر مياد بيرون و ميگه دکتر بي سواد فقط يک قلم دارو داد ! ميرم پيش يه دکتر ديگه !! خوب معلومه پزشکي که درست طبابت مي کنه به مشکل بر مي خوره. و ....اما بحث در اينجاست که ما با اين همه ادعاي دين از آنها که تکفيرشان مي کنيم در عمل به احکام دين از انها عقب تريم.اما همچنان تکفير مي کنيم.

    باسلام مجدد .

    حالا گرفتم زيارت را .

    ممنون .

    بع از ظهرتان بخير و فعلا خدانگهدار .

    + اخمدعلي يزدي 

    سلام عليكم .

    گفتم تا : ( مهلت ) داده مخابرات چرا نيايم و احوالي نپرسم ؟

    تو هيئت ديدمتان و مطلب را خواندم .

    عزاداريتان قبل باشد انشاءالله تعالي .

    با اجازه فعلا خدانگهدار .

    بسم رب المهدي ارواحنا الفداه

    سلام بر مهدي فاطمه سلام بر منتظر حضرتش

    قبل از هرچيز فرارسيدن ماه محرم ماه حزن و ماتم رو خدمتتون تسليت عرض مي کنم

    حسين نيا به كوفه كوفه وفا ندارد ... كوفي بي مروت شرم و حيا ندارد

    اجرك الله يا بقيةالله

    خيلي خيلي كمك كردين يك دنيا ممنونم بزرگوار درمورد فعال كردن فايل صوتي هم مي تونين كمكم كنيد؟

    التماس دعاي فرج ... به اميد ظهور

    پاسخ

    سلام.روزهاي ياد آور ظلم ظالمان به پاکان تاريخ تلخ است .متقابلآ به شما تسليت مي گويم.در مورد فايل صوتي براي خودم هم به دنبالش نبوده ام و متاسفانه اطلاع و تجربه اي هم ندارم.موفق باشيد.

    سلام
    خسته نباشيد

    در اين مورد با شما موافقم بسيار عالي اشاره كرديد

    ولي خودمونيها هم فك بزني هم بدهي بالا بياري و هم ابروت بره
    ايام سوگواري را خدمت شما تسليت ميگويم
    باز اين چه شورش است که در خلق عالم است
    موفق باشيد
    يا علي

    ببخشيد من ادرس اشتباه دادم اين درسشه
       1   2      >