• وبلاگ : دکتر غريب
  • يادداشت : تواضع يا دروغ!
  • نظرات : 3 خصوصي ، 20 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     
    + الاحقر مقدم (چشمك) 

    درود

    با سلام و صلوات خواهرزاده را وبلاگ نويس كرديم.

    لطفا او را تشويق كنيد.

    http://vadi.blogfa.com

    سلام عزيز برادر

    متاسفانه ما در بيشتر موارد از نقد گريزانيم. از چرايي قضيه مي گذرم كه هم به منتقدين مربوط است و هم به طرف مورد نقد.

    هر ملتي داراي ويژگيهاي خاص خود است. اين ويژگيها گاهي مثبت و گاهي منفي است. يكي از عوامل فكر نكردن به نظر مي رسد در مواردي مر بوط به شيفتگي نسبت به ديگران و دست كم گرفتن خودمان است.

    كتابي كه از آن در يكي از درسهايم استفاده مي كنم آخرين كتابي است كه در آن موضوع نوشته شده است( در دانشگاه فلوريدا تدريس مي شود)، تعدادي از روشهاي پيشنهاد شده به عنوان آخرين يافته هاي علمي- كه درست هم هستند- سالها قبل توسط پدر بزرگهاي ما اجرا مي شده است.

    اگر انديشمندانه در مورد آن روشها فكر مي كرديم بسياري از مشكلات امروز را نداشتيم.

    هر چيزي كه دست ديگران ديديم سريع مي پذيريم

    لباسمان، كشاورزي مان، و ...

    ولي همه چيز به سرعت در حال تغييره برادر

    نسلي كه داره سر كار مياد و افكاري كه داره گسترش پيدا مي كنه

    جاي اميدواري زياده

    انشادالله شرايط بهتر ميشه و منت شما و امثال شما رو مي كشيم تا كشور از تواناييهايتان بهره مند شود

    پرچونگي كردم داداش ببخشيد

    البته شايد حرفام خيلي هم به نوشته شما نخوره ...

    شايد خواستم تواضع نكنم و بگم من هم يه چيزي بلدم بگم!!!

    پاسخ

    سلام برادر.با شما موافقم.ما از کودکي در خانه و مدرسه آموزش داده مي شويم که خودمان را و قدرت فکري مان را کنار بگذاريم و فقط تقليد کنيم.نظر ندهيم .وقت نگيريم.سر راه بزرگان راه بندان نکنيم.مزاحمت ايجاد نکنيم و...وقتي بزرگ تر شديم هم ناگهان همه چيز عوض مي شود و منتظر مي نشينند که از ماي له شده در فشار تحقير ها، خلاقيت ببينند.من اگر گله مي کنم هميشه يک نوک حمله ام به طرف خودم و امثال خودم هم هست.هر يک از ما از جمله خود من مورد حمله ي اين سخنان هستيم.تا فکر کنيم. من آفرين مي گويم به کسي که فکر کند بسنجد و در برابر حملات من منطقي جواب بگويد . آنوقت است که من به نتيجه رسيده ام: ايراني که فکر مي کند! جوانب را مي سنجد تحليل مي کند از قالب هاي کليشه اي اهدايي فکر ديگران ذهنش را منعطف مي کند به حاصل انديشه ي خودش .مي شود صاحب نظر .مي شود کسي که اهل فکر است نه اهل قمه کشي در راه اين و آن!آنوقت همه با هم مي توانيم منت آنهايي را بکشيم که توانايند در هر مسندي .چون وقتي اسم اسلام را به خودمان ضميمه کرده ايم ،از بين ايرانيان توانا، توانا ترين را يافتن کمک به اسلام است. تا فکر نکنيم از قافله ي پيشرفت همچنان جا مانده ايم و اين چيزي است که دشمن مي خواهد تا ما فرصت فکر کردن پيدا نکنيم . تا ما شيفته ي غربي ها بمانيم. تا ما از آنها تقليد کنيم.اگر موفقيت بخواهيم بايد نهضت فکر را در کشور عزيزمان به راه بيندازيم.بچه هاي فعلي، وزيران آينده اند.از حالابه فکر آينده باشيم.از کمک فکري شما ممنون.

    سلام برادر .

    وقت بخير .

    سلام به خانواده و خصوصا محجبه خانوم كوچولو هم برسانيد .

    پاسخ

    سلام استادسلامت باشيد.چشم.ممنون از لطف شما.

    سلام

    سال نو رو بهتون تبريك ميگم.امشب شب رحلت رسول اكرم(ص)هم هست.بهتون تسليت ميگم اين شبو

    در مورد مطلبتون هم باهاتون كاملا موافقم. بعضي وقتا كه يه تارفي ميكنم فكر مي كنم با خودم و ميگم ايا واقعا همينطوره كه ميگم!!!!

    نكنه با اين حرفي كه زدم يه دروغ گفته باشم!

    اگرم نگي ميگن ادب و نزاكت رو رعايت نكرد!!!

    به هر حال به مطلب خوبي اشاره كردين

    موفق باشين

    پاسخ

    سلام. سال نو مبارک .و 28 صفر را هم تسليت مي گويم.اين مشکل به درجات مختلف دراغلب ما هست.اما آنچه نگران کننده است روند رو به رشد آن است.مثل يک بيماري که همه گير شدنش زنگ هاي خطر را به صدا در مي آورد.

    هو الشهيد

    سلام دوست عزيز .

    حرفهاي شما درست . خيلي ها خيلي وقتها مسائل رو با هم عوض مي كنن و اسمي روي كارشون مي ذارن كه اصلا مناسبش نيست . مثلا اين نوع تواضعي كه باب شده در واقع حق با كساني هست كه اين تواضع رو حقيقت ميدونن .

    ولي در مورد دو مطلب پايين تر ......

    حرف شما درست است . ولي به نظر من بهتر است بجاي اين كه بدون در نظر گرفتن مسائل حاشيه اي فقط انتقاد كنيم و ضربه بزنيم ، به فكر اصلاح باشيم .

    شما مي گيد كه ايران مشكل استفاده نكردن از ذهن دارد و تمجيد مي كنيد توانايي هاي كشورهاي غربي رو .

    ولي به اين فكر نمي كنيد كه اين كشورهاي غربي نه تنها 2500 سال درگير حكومت شاهنشاهي نبودن و منابعشون رو از دست نمي دادن كه داشتند از همين منابع ايران تغذيه مي كردند .

    شما به اين توجه نمي كنيد كه بعد از 2500 سال تازه وقتي كشور رو تو دست خودمون گرفتيم و خواستيم بسازيمش دوباره كمر ايران رو شكستند . همشون با تمام وجود و 8 سالي كه كشور ما داشت زير چكمه هاي ستمگرشون له مي شد اونها داشتند (( فكر )) مي كردند ...............

    چه بسا اگر ايران هم موقعيت اونها رو مي داشت الان ابر قدرت جهان بود .

    باز تر فكر كنيد .

    علي يارتون .

    پاسخ

    سلام بسيجي عزيز. به 3 دليل مي توانيد با من مخالف باشيد1-معتقديد فکر نکردن ضربه نمي زند يا 2-فکر مي کنيد کشور ما مشکل بي فکري ندارد يا3- فکر مي کنيد مشکل بي فکري در کشور ما به دليل بي تجربگي است.اگر دليلتان دو دليل اول است که من حرف ديگري با شما نمي توانم داشته باشم.اما اگر دليل سوم است که احتمالآ هم همان است ، جواب من اين است:من حساب بي تجربگي را ازبي فکري جدا مي دانم .من از بي فکري ها شاکي ام. منشآ درد امروزمان اين است که در اين کشور بي فکري، دليل بي لياقتي و عدم توانايي مديريت نيست.همان طور که لياقت و توانايي دليل احراز پست هاي حساس نيست. جنگ و سلطه ي قبلي شاهان نقش شان خيلي کم رنگ تر از اين هاست.درد ما از فکر نکردن است.احتمالآ همين درد را از همان اول داشته ايم که 2500 سال سلطه راهم قبول کرده ايم!برادر عزيز انتقاد کردن را اگر ضربه زدن مي داني در اشتباهي.چاپلوسي کردن و سرپوش گذاشتن ضربه زدن است.انتقاد آغاز اصلاح است.براي مديراني که از شدت تلاش هاي پر شايبه ي به به گويانشان، هم چنان به اشتباهشان ادامه مي دهند انتقاد نعمت است .به شرطي که دلشان براي اسلام سوخته باشد نه دفتر و دستک خودشان. اگر نمونه هاي بي فکري را در جامعه علم کني و بر سر بي فکران بکوبي به اسلام خدمت کرده اي.آن که قدرت فکري مديريت را ندارد و به ناحق به مسندي از مسند هاي کشوري که اسم اسلام رويش گذاشته ايم تکيه زده بايد پايين بيايد حتي اگر پسر عموي حضرت علي ع باشد.اگر بازتر فکر کنيم اسلام را قرباني خودمان نمي کنيم.
     <      1   2